Foto's en video: Hart boven Hard steunt stakers te Oostende

Samen met Hart boven Hard trokken we vandaag met de fiets langs de stakerspiketten in Oostende om de stakers een hart onder de riem te steken. In een korte toespraak bij elk piket drukten we onze steun uit namens het burgerinitiatief van Hart boven Hard (zie link), dat ondertussen ondertekend werd door 15.000 burgers en 1.000 verenigingen. Samen zongen we nadien telkens 'we shall overcome' en was er nog even tijd om wat te babbelen en de handen te warmen aan de vuurtjes. De stakers konden de steun alleszins waarderen. Hier onder een video in Vlaamse Gebarentaal en daaronder wat ik in mijn hoofd had maar door de stijve vingers er toch niet zo vlot uit kwam :-)



In Nederlands: "Hallo iedereen, vandaag ben ik hier in Oostende en wat doen wij hier?
Herinner je je dat enkele weken geleden Hugo Platteau op Doven & Co (een facebookgroep) een video gepost heeft over de staking te Brussel? Wel vandaag komen wij ook de stakers ondersteunen. Wij zijn niet akkoord met het regeringsbeleid. De maatregelen die zij opleggen treffen niet de grote bedrijven en de grote vermogens, zij moeten niets doen. Maar de gewone mensen wel. Dat kan niet. Wij steunen dus de stakers. Ik hoop dat volgende week, 15 december, als er opnieuw staking is, jullie ons ook steunen en mee staken. Bedankt om naar mij te kijken."