Impact met vertraging

Leuk om te merken hoe je 'gezaag' als politicus uiteindelijk toch impact kan hebben, al is het soms pas enkele jaren na datum ...

Ruim drie jaar geleden, toen ik nog schepen was in de gemeente Lovendegem, was ik vragende partij om een mobiele flitspaal aan te kopen naar het voorbeeld van Gent. Toen kon de politie van de Lowazone (waartoe Lovendegem behoort) wegens te veel taken en weinig personeel slechts zeer beperkt mensen inzetten om te flitsen en waren er veel klachten van bewoners over te snel rijdende auto's en daarmee gepaarde onveiligheid.

Toen ik nog in het college van burgemeester en schepen zat kwam er niets van terecht. Nadien vanop de oppositiebanken en binnen de politieraad van de Lowazone (de politiezone waartoe Lovendegem behoort) herhaalde ik mijn pleidooi voor de mobiele flitspaal. Dat werd toen opnieuw afgewimpeld. Het was al eens onderzocht, het was te duur, het parket zou maar een bepaald aantal boetes kunnen verwerken, ... Ik herinner me nog een serieuze woordenwisseling met de korpschef die zelfs een staartje kreeg in de dagbladen.

En zie, wat lees ik een jaar later in Het Nieuwsblad? De Lowazone heeft een mobiel flitstoestel aangekocht! 

Mooi zo. Hopelijk kunnen ze nu in enkele Lovendegemse straten waar er veelvuldig en veel te snel gereden wordt zoals de Bredestraat, de Koning Leopoldstraat, Binnenslag, Vellare, ... de laagvliegers eindelijk eens op andere gedachten brengen.

Hoe zit dat trouwens in Torhout?