The day after: gemengde gevoelens ...

Opgestaan met gemengde gevoelens. Vlaanderen heeft overwegend rechts gekozen en daar word ik niet vrolijk van. De sp.a verliest een zetel in de Kamer en het Vlaams Parlement. 

In West-Vlaanderen deden we het met John Crombez en Johan Vande Lanotte wel goed, zijn we gestegen, wonnen we een zetel en sturen we het jonge talent Tine Soens naar het parlement. 

Europees is het een bittere pil. Mijn eigen score is heel mooi, meer dan 18.000 stemmen, daar had ik nooit van durven dromen. Een ongelooflijke 'dank je' aan iedereen die mij gesteund heeft! 

Maar Europa verliest met Saïd El Khadraoui een verdomd sterk parlementslid (en een fijne mens). Dat was vloeken gisteren. Ook zeer unfair. Met 13,2% hebben we met Kathleen Van Brempt één vertegenwoordiger, evenveel als het Vlaams Belang met 6,8%. 

Maar als we even afstand nemen ... inderdaad, we zijn zeker niet weggeveegd ... Vanaf deze basis kunnen we de volgende jaren weer opbouwen en dát is onze opdracht waar ik met volle overtuiging aan mee zal werken. 

Nog eens bedankt aan alle medekandidaten, leden, het sterke sp.a-team, militanten en kiezers!